Efficiënt communiceren dankzij de VoIP telefooncentrale

Als je nog met een ouderwetse ISDN lijn belt binnen je bedrijf en natuurlijk ook vanuit je bedrijf naar klanten en andersom, dan is het wellicht tijd om over te stappen op telefonie via het internet. Dit is namelijk een stuk efficiënter en uiteindelijk daardoor ook goedkoper. Of dit wel of niet interessant is voor jouw onderneming hangt af van het bedrijf dat je hebt en hoe belangrijk telefonie is voor dit bedrijf. Als je als timmerman een timmerwerkplaats hebt, dan heb je aan een vaste telefoonlijn vast wel genoeg. Ben je de manager bij een callcenter, dan is een VoIP telefooncentrale bijna noodzakelijk. Als je via een VoIP telefooncentrale via het internet kunt bellen, dan brengt dat een aantal voordelen met zich mee. Allereerst is alles via de VoIP telefooncentrale geheel virtueel. Er is dus geen fysieke telefooncentrale meer nodig. Dit zorgt voor een toename in vrijheid, want je bent niet gebonden aan een fysieke locatie als je wilt bellen. Dat betekent ook dat je via dezelfde VoIP telefooncentrale op verschillende locaties kunt bellen. Dat zorgt meteen ook voor een tweede voordeel. Want via de VoIP telefooncentrale kun je intern gewoon gratis bellen. Dat maakt het voor collega’s makkelijker om te communiceren. Maar deze interne communicatie is dankzij de VoIP telefooncentrale dus niet gebonden aan de fysieke locaties van een bedrijf. Als er meerdere vestigingen zijn, dan kunnen deze allen gebruik maken van dezelfde VoIP telefooncentrale en dat betekent dat werknemers van verschillende vestigingen ook weer gratis met elkaar kunnen communiceren. Internet is ook niet gebonden aan landsgrenzen, dus als jij vanuit Nederland met een collega in Spanje wilt bellen, dan is dat dankzij de VoIP telefooncentrale geen enkel probleem. Een bijkomend voordeel is ook dat je dankzij deze virtuele telefooncentrale eenvoudig mobiele telefoons kunt aansluiten op het netwerk. Dus ook de mensen zelf zijn niet gebonden aan een fysieke locatie. Je kunt onderweg via de telefooncentrale gemakkelijk communiceren met klanten en collega’s. Dus ook als een klant jou wil bellen en je bent niet op je werkplek op kantoor, dan ben je dankzij de virtuele telefooncentrale gewoon bereikbaar. Je hoeft ook niet een apart nummer te hanteren voor het mobiele telefoon netwerk. Mensen die je op de vaste telefoon bellen, worden netjes doorgeschakeld naar je mobiele nummer. Dus qua efficiëntie en gebruiksgemak doe je er goed aan om over te stappen op een VoIP telefooncentrale. Lees hieronder verder voor meer informatie over waar je terecht kunt voor een dergelijke telefooncentrale.

Een VoIP telefooncentrale regel je bij Voicedata

Mocht je op zoek zijn naar een virtuele telefooncentrale en wil je ook graag dat alles goed is geregeld en aangesloten, dan kun je een beroep doen op Voicedata. Dit bedrijf is gespecialiseerd in VoIP en kan voor jouw onderneming dan zeker wat betekenen. Mocht je bijvoorbeeld ook gebruik willen maken van een keuzemenu zodat je klanten efficiënter te woord kunt staan, dan is dat voor Voicedata geen enkel probleem. Verder kun je ook van vele andere functies gebruik maken dankzij de VoIP telefooncentrale. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Wachtrijen
  • Snelkiesnummers
  • Uitgebreide belstatistieken
  • Online beheersysteem

Ontdek alles wat je moet weten via voicedata.nl

Mocht je alvast iets meer willen weten over Voicedata en de diensten waar jij gebruik van kunt maken, dan kun je terecht op de site van voicedata.nl. Hier lees je meer over VoIP en wat de voordelen zijn ten opzichte van bijvoorbeeld een ISDN verbinding. In deze tekst hebben we al een paar voordelen besproken, maar op de site vind je alles in meer detail uitgelegd.